Reklama

Platformy streamingowe najbardziej inkluzywnym medium według LGBTQ+ [raport]

Jak wynika z raportu Nielsena, średnio 69 procent odbiorców LGBTQ+ twierdzi, że dostrzega działania w mediach mające na celu poprawę inkluzywności - donosi portal Wirtualnemedia.pl. 27 procent odbiorców uważa, że poziom inkluzywności nie uległ zmianie. Wśród najbardziej inkluzywnych mediów są platformy streamingowe.

Wyniki raportu Nielsena opracował portal Wirtualnemedia.pl. Według badań, społeczność LGBTQ+ oczekuje od mediów dokładniejszego przedstawiania środowiska, unikanie stereotypów oraz pracę nad bardziej rzetelnym i realistycznym obrazem w materiałach i reklamach, aby poprawić inkluzywność.

Wydawać się może, że z roku na rok powstaje coraz więcej treści w mediach o tematyce LGBTQ+, lecz liczby mówią inaczej. Jak podaje raport Gracenote Global Video Data z lutego 2022 r., obecnie na kanałach telewizyjnych i w streamingu dostępnych jest 817 000 filmów, lecz niewiele ponad 1000 dotyczy problematyki LGBTQ+. Ta liczba wręcz spadła w porównaniu do 2020 roku, kiedy filmów o tematyce LGBTQ+ było 50, a w 2021 roku, 36. 

Reklama

Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku programów. W ciągu ostatnich 20 lat powstało ponad 400 programów, skupiających się na tematyce LGBTQ+.

Zawężona tematyka LGBTQ+ pokazywana w mediach

Problemem, który jest widoczny w pokazywaniu środowiska LGBTQ+ w mediach jest reprezentowanie tylko niektórych grup, głównie gejów i lesbijek. Pozostałe grupy nie mogą liczyć na odpowiednie przedstawienie w mediach. Według raportu Nielsena, 80 procent transpłciowych mężczyzn oraz 69 procent osób biseksualnych i panseksualnych uważa, że reklamy są zdecydowanie nieinkluzywne.

"Ponieważ treści stają się coraz bardziej ponadgraniczne, globalna inkluzywność i trafne portrety osób ze społeczności LGBTQ+ mają kluczowe znaczenie i mogą wywrzeć trwały wpływ" powiedziała Sarah Kate Ellis, prezes i dyrektor generalna firmy GLAAD, czytamy na wirtualnemedia.pl. 

"Przełomowy raport firmy Nielsen nie tylko pokazuje, jak sektor mediów może wejść dialog z odbiorcami LGBTQ+ w dziewięciu krajach, lecz również stanowi wyraźną zachętę do tworzenia bardziej zniuansowanych globalnych narracji oraz stwarzania przestrzeni dla większej różnorodności wśród utalentowanych osób LGBTQ+ zarówno na ekranie, jak i poza nim" dodaje Sarah Kate Ellis.

Jak poprawić inkluzywność?

Według wspomnianego raportu, aby poprawić autentyczność i rzetelność pokazywania LGBTQ+, badani uważają, że należy unikać stereotypów. Żeby to osiągnąć, respondenci uważają, że należy pokazywać więcej grup w filmach i serialach. 

"Na całym świecie społeczność LGBTQ+ nadal mierzy się z poważnymi wyzwaniami, a globalny rynek mediów może mieć wkład w ułatwianie pozytywnej zmiany i prezentowanie trafniejszych portretów osób LGBTQ+ " powiedziała Sandra Sims-Williams, główna dyrektor ds. różnorodności w firmie Nielsen. 

"Z naszej ankiety wynika, że członkowie społeczności LGBTQ+ są gotowi do wyrażenia swoich potrzeb i dzielenia się doświadczeniami, aby reklamodawcy i wydawcy z sektora mediów mogli nawiązać z nimi dialog i tworzyć treści, które będą odbierane przez społeczność jako prawdziwe" dodaje Sims-Williams.

Zobacz też:

"Gentleman Jack": HBO kasuje serial. Nie będzie nowych sezonów

Dave Chappellle żartował z osób transpłciowych. Nie żałuje?

"Przyjaciele" to rasistowski serial? Współtwórczyni zapłaci 4 mln dolarów

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy