Zmiany w popularnym serwisie streamingowym. Nie chcesz reklam, płać więcej
Amazon poinformował, że od 29 stycznia 2024 wprowadza reklamy do podstawowego pakietu w serwisie Prime Video. Żeby korzystać z platformy bez przerw reklamowych, trzeba będzie wybrać nową, droższą ofertę. Na razie zmiany zostaną wprowadzone w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Niemczech.
Subskrybenci platformy Prime Video w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Niemczech otrzymali już informację o zmianach, jakie wprowadzone zostaną w ofercie platformy w 29 stycznia 2024.
Amazon wprowadza do istniejącego modelu subskrypcji Prime Video materiały promocyjne i reklamy. Ci, którzy będą chcieli korzystać z serwisu bez reklam, będą musieli wybrać nowy, droższy abonament (w USA trzeba będzie dopłacić 2,99 dolary, w Wielkiej Brytanii - 2,99 funty).
Według Amazona wprowadzenie reklam do platformy pozwoli na długoterminowe dostarczanie odbiorcom wysokiej jakości treści. Zapewniono także, że w Prime Video znajdzie się mniej materiałów reklamowych niż w tradycyjnej telewizji oraz w konkurencyjnych platformach.
Kolejnymi terytoriami, w których wprowadzony zostanie nowy model subskrypcji Prime Video, będą: Australia, Meksyk, Hiszpania, Francja i Włochy.
Na razie nie przewidziano, kiedy zmiany obejmą kolejne kraje, w tym Polskę.
Przypomnijmy, że miesięczny dostęp do serwisu Prime Video kosztuje 10,99 złotych. Za roczny abonament trzeba zapłacić 49 złotych.
Przypomnijmy, że pod koniec 2022 zarówno Disney+, jak i Netflix wprowadziły w wybranych terytoriach tańszy abonament z reklamami. W trakcie godziny seansu subskrybentowi wyświetlić się miało 4-5 minut reklam. Każda z przerw reklamowych miała trwać nie dłużej niż 30 sekund.
Bloomberg szacował, że na reklamach serwisy może zyskać rocznie 3-4 mld dol.