Serwis streamingowy CNN+ zostanie zamknięty zaledwie miesiąc po premierze

29 marca tego roku w Stanach Zjednoczonych wystartował informacyjny serwis streamingowy CNN+. W ofercie tej platformy były głównie programy prezentujące newsy. Roczny dostęp do CNN+ kosztował blisko 60 dolarów, dlatego zdziwieniem musieli zareagować roczni subskrybenci platformy, którzy właśnie dowiedzieli się, że zostanie ona zamknięta już 30 kwietnia tego roku.

Informację o zamknięciu serwisu streamingowego CNN+ podał portal "Variety". Decyzję podjęły władze koncernu Warner Bros. Discovery (WBD) zaledwie dwa tygodnie po ogłoszeniu fuzji pomiędzy koncernami Warner Bros. i Discovery. Za zamknięciem CNN+ stoi nowy dyrektor generalny koncernu, David Zaslav. Według źródeł, na jakie powołuje się portal "Variety", Zaslav od początku był przeciwny powstaniu tego serwisu i zdenerwowała go decyzja byłego już prezesa WarnerMedia, Jasona Kilara, o tym, że CNN+ jednak ruszy jeszcze przed przeprowadzeniem głośnej fuzji z koncernem Discovery. Nie mógł jednak nic zrobić, dopóki fuzja nie została dopięta.

Reklama

"Decyzja o zamknięciu CNN+ wpisuje się w szerszą strategię WBD. W coraz bardziej skomplikowanym rynku streamingowym, konsumenci oczekują prostoty i serwisów zawierających wiele usług, które zapewniają lepsze doświadczenie niż pojedyncze oferty" - wyjaśnił powody zamknięcia platformy prezes CNN Chris Licht. Nawiązuje w swoich słowach do wyrażanej przez Zaslava chęci połączenia w jeden wszystkich należących do WBD serwisów streamingowych. Są wśród nich Discovery+ oraz HBO Max.

Szefostwo CNN+ zostało poinformowane o tej decyzji wcześniej. Pracownicy serwisu streamingowego otrzymają zapłatę za kolejne trzy miesiące oraz będą mieli szanse na znalezienie innych stanowisk w spółce.

Decyzja Zaslava hamuje wysiłki CNN mające na celu dołączenie stacji do trwającej obecnie "wojny streamingowej" - pisze "Variety". Ucieszy się z niej za to konkurencja. Koncern MSNBC ma w planach stworzenie większej liczby opiniotwórczych programów, które mają zachęcić widzów do subskrybowania platformy Peacock. Podobną strategię zastosowała też stacja CBS News. Z kolei Fox News dołączył do swojej oferty kryminalne dokumenty, a nawet filmy.

PAP life
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy