Serial w sieci

Już w czerwcu w internecie premiera pierwszego odcinka wyjątkowego serialu. Jego scenariusz w całości napiszą widzowie. Internauci wezmą udział w konkursie na scenariusz do pilotażowego odcinka. Na zwycięzcę czeka 10 tysięcy złotych i cenne nagrody.

Na tym rola widzów jednak się nie skończy - to oni będą decydować o losach głównych bohaterów w kolejnych odcinkach. W projekt zaangażowani są między innymi Xawery Żuławski oraz Sławomir Idziak.

27 stycznia w internecie ruszył konkurs na pomysł do pilotażowego odcinka serialu. "Przez tysiące lat, przy ogniskach, ludzie opowiadali sobie historie z dalekich krain. Opowieści o Innych. To baśń pozwoliła zaistnieć kulturze, cywilizacji, handlowi. Prawdziwe opowieści muszą być żywe, przechodzą z opowiadającego na słuchacza, a ten staje się opowiadającym dla następnego i tak w nieskończoność.

Reklama

W Serialu w Sieci rolę opowiadaczy odegrają społeczności internetowe. Najpierw spiszą swoje historie w formie scenariusza, a następnie obejrzą na ekranie komputera" - mówi Witek Wnuk - specjalista od efektów specjalnych w Alvernia Studios, jeden z pomysłodawców "Serialu w Sieci".

Scenariusz pierwszego odcinka, streszczenie trzech następnych oraz propozycje włączenia społeczności w proces powstawania "Serialu w Sieci" można wysyłać do 20 marca przez stronę internetową.

Najlepszą pracę wybierze jury, któremu poprzez głosowanie pomogą internauci. Autor zwycięskiego scenariusza otrzyma 10 tysięcy złotych, iPod'a Touch oraz zaproszenie do współpracy przy produkcji serialu.

Nagrodami za drugie miejsce są: 2 tysiące złotych oraz iPod Nano, a za trzecie tysiąc złotych i iPod Shuffle. Każdy z laureatów otrzyma także zestaw książek Wydawnictwa Marzec oraz upominki od Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego, który wydarzenie objął patronatem honorowym.

"Serial w Sieci" to nie tylko kolejne odcinki. To także sposób na życie całej serialowej społeczności - wszystkich internetowych scenarzystów. Nie tylko będą oni decydować o losach bohaterów w kolejnych odcinkach, ale także brać udział w konkursach, plebiscytach, głosowaniach.

"Cały czas będziemy śledzić nasz profil na Facebooku. To zadanie internautów będzie odgrywało decydującą rolę przy produkcji kolejnych odcinków serialu. Ci najaktywniejsi i najbardziej pomysłowi będą nagradzani" - mówi Paweł Hersztowski, koordynator projektu.

W angażowaniu społeczności pomagał będzie Jacek Gadzinowski - ekspert od społeczności internetowych.

swiatseriali.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy