Squid Game
Ocena
serialu
7,8
Dobry
Ocen: 67
Oceń
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

"Squid Game": Rekordowe zarobki Netfliksa!

"Squid Game" to obecnie najpopularniejszy serial na świecie. O produkcji słyszeli już chyba niemal wszyscy i widziała go rekordowa liczba osób. Te wskaźniki przełożyły się również na sukces finansowy - Netflix na serialu zbił fortunę!

Sympatia widzów

Serial zdobył zaszczytny tytuł najpopularniejszego serialu Netflixa. Zdetronizował przy tym długo będących na pierwszym miejscu "Bridgertonów". 111 milionów gospodarstw domowych obejrzało co najmniej dwie minuty jednego odcinka "Squid game", przewyższając 82 miliony serialu "Bridgertonowie". Ponad 73 miliony osób obejrzało cały sezon serialu "Squid Game".

Podwójna wygranaWynik finansowy też robi wrażenie. Zgodnie z informacjami podawanymi przez "Bloomberga" zysk platformy Netflix to prawie 891,1 milionów dolarów. Co ciekawe, na wyprodukowanie serialu wydano niewielką część tejże kwoty, bo "jedyne" 21,4 miliona dolarów. Weźmy jeszcze pod uwagę wartość wygranej, którą mogli dostać uczestnicy "Squid Game", wynosiła ona maksymalnie 38 milionów dolarów, czyli mniej więcej 23 razy mniej niż to, co Netflix zarobił na serialu.

Reklama

Czekał na zielone

Serial "Squid Game" opowiada o grupie dorosłych, którzy w zamian za ogromną wygraną, 45,6 miliarda wonów decydują się na wzięcie udziału w grze. Czeka na nich kilka dziecięcych zabawa. Wydaje się to być całkiem proste i przyjemne. Jednak uczestnicy szybko przekonają się, że to nie są dziecinne zabawy, a walka na śmierć i życie. Fabuła została wymyślona już w 2008 roku przez pisarza i reżysera Hwang Dong-hyuka. Serial był wielokrotnie odrzucany. Dopiero w 2019 decyzję o jego realizacji podjął Netflix.

Twórca serialu, Hwang Dong-hyuk mówił o sukcesie produkcji:

Moda na gracza

"Squid Game" jest nie tylko hitem na platformie i nie tylko. Liczba memów, filmików na TikToku nawiązujących do serialu jest porażająca. Ogromną popularnością cieszą się przebrania na Halloween w stylu "Squid Game" - zielone dresy, białe trampki. Podobno w związku z tym sprzedaż wsuwanych Vansów wzrosła o 7800%.

Autor: Judyta Nowak


RMF
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy