"Bridgertonowie": Przez serial wróciła moda sprzed lat
Tiary, gorsety i zestawy gry do krokieta - wraz z emisją drugiego sezonu popularnego serialu Netflix, "Bridgertonowie", rośnie wśród fanów zainteresowanie modą i sportami z epoki ukazanymi na małym ekranie. Produkcja już przy okazji pierwszego sezonu wywarła duży wpływ na trendy i jego oddziaływanie na wyobraźnię widzów nie osłabło.
Po premierze pierwszego sezonu jednej z najpopularniejszych produkcji Netfliksa widzowie zaczęli poszukiwać wystawnych zestawów do herbaty i pięknie zdobionych filiżanek. Popularne stały się nie tylko ceremoniały związane z popołudniową herbatką w roli głównej, ale i delikatny makijaż wzorowany na bohaterkach serialu "Bridgertonowie". Wraz z premierą drugiego sezonu serialu widzowie dostrzegli nowe elementy, po które sięgają wzorując się na popularnej produkcji.
Największy wpływ serial wywarł na trendy modowe. Choć na próżno oczekiwać, że nastanie moda na misterne upięcia włosów, fantazyjne koki czy suknie z epoki, od czasu premiery serialu (25 marca - przyp. red.) brytyjskie przedsiębiorstwo handlowe John Lewis zanotowało znaczny wzrost zainteresowania i sprzedaży towarów związanych z serialową estetyką.
Dla przykładu zainteresowanie jedwabnymi sukienkami wzrosło aż o 62 proc. Dużym powodzeniem cieszą się również gorsety (20 proc.) czy tiary (32 proc.), poinformowało przedsiębiorstwo John Lewis w rozmowie z "Daily Mail". Również Accessorize, na które powołuje się dziennik, wskazuje w jak znacznym stopniu serial wpłynął na ukształtowanie się nowych trendów. Bogato zdobiona biżuteria nawiązująca swoją estetyką do tej, którą nosiły bohaterki "Bridgertonów", zanotowała 49-proc. wzrost sprzedaży.
Komentująca to zjawisko stylistka, Miranda Holder, zupełnie nie jest zaskoczona tym, jak duży wpływ na gusta widzów wywarł serial. Tym bardziej że już wcześniej można było obserwować podobne tendencje. Stylistka przewiduje, że trend ten będzie się utrzymywał, także i dlatego, że premiera drugiej części serialu zbiegła się z nastaniem wiosny i widocznym luzowaniem pandemicznych restrykcji, co mogło jedynie zachęcić kupujących do większej frywolności.
"W świecie modny można było obserwować powrót chokerów, pereł, gorsetów, a sukces nowego sezonu serialu te trendy jeszcze bardziej umocnił" - podsumowała w rozmowie z "Daily Mail" Holder.
Jednak wpływ "Bridgertonów" widoczny jest nie tylko w modzie. Szybko bowiem może się okazać, że tej wiosny i lata modnym sportem będzie gra w krokieta. Wskazują na to chociażby dane przekazane przez John Lewis, z których wynika, że sprzedaż zestawów do tej plenerowej gry wzrosła o 90 proc. i z tygodnia na tydzień cieszy to zainteresowanie rośnie.
Zatem niech nikogo zdziwi fakt, że latem gorączkowo sami będziemy poszukiwać takich zestawów, a w parkach dostrzeżemy grupy przyjaciół czy rodziny, które w pocie czoła usiłują za pomocą specjalnych kijów przetoczyć drewnianą kulę pomiędzy rozstawionymi na trawniku niewielkimi bramkami.