Zasada przyjemności
Ocena
serialu
7,9
Dobry
Ocen: 40
Oceń
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Robert Gonera: Aktor walczy o dziedzictwo kulturowe Polaków!

Robert Gonera jest ambasadorem akcji "Krajobraz Mojego Miasta". Aktor twierdzi, że to właśnie do nas należy decyzja, w jakim otoczeniu chcemy żyć. Ujawnia też, w jaki sposób powinniśmy dbać o nasze dziedzictwo kulturowe.

Robert Gonera jest ambasadorem akcji "Krajobraz Mojego Miasta"

Kampanię społeczną "Krajobraz Mojego Miasta" zainaugurowaną w 2016 roku przez Narodowy Instytut Dziedzictwa aktywnie wspierają osobowości świata kultury, życia społecznego i mediów, jak chociażby pomysłodawczyni akcji, prof. Magdalena Gawin, Sebastian Karpiel-Bułecka, Krzysztof Trebunia-Tutka, Wiktor Lach czy Jan Mencwel. W tym roku do grona ambasadorów dołączył także Robert Gonera. Aktor podkreśla, że zaangażował się w tę akcję dlatego, że jego zdaniem każdy powinien dbać o krajobraz i estetykę miejsc, w których przebywa.

Reklama

Krajobraz miejski jest odbiciem społeczeństwa, jego sposobu życia i potrzeb, zarówno tych estetycznych, jak i emocjonalnych. To pole międzypokoleniowego dialogu, tło ważnych wydarzeń i przemian społecznych oraz przestrzeń o ogromnym znaczeniu dla dziedzictwa regionu. Mierzy się on jednak z  bardzo prozaicznymi problemami: niedostatkami planowania przestrzennego, niszczeniem fasad czy zamianą rynków i terenów zielonych w betonowe parkingi. Zdaniem Roberta Gonery miejski krajobraz bardzo szpecą także wielkopowierzchniowe reklamy i wszechobecne banery, które dodatkowo często są w opłakanym stanie.

Zobacz też: Misiek Koterski i Marcela Leszczak znów są parą!

Robert Gonera wspiera nową kampanię

Głównymi elementami nowej odsłony kampanii są film i spot, które w czytelny sposób diagnozują problemy przestrzeni miejskiej i proponują ich rozwiązania. Przywoływane są przykłady obiektów powszechnie znanych, takich jak kościoły, zamki czy pałace wraz z ich historycznym otoczeniem, jak również tych mniej oczywistych, jak chociażby zabytki przemysłowe. Organizatorom akcji zależy na zwróceniu uwagi także na zabytki "niewidzialne", nieobecne w powszechnej świadomości. Są to układy urbanistyczne i podziały własnościowe, mała architektura i wystrój wnętrz czy historyczne nasadzenia określonych gatunków drzew. W ramach kampanii przywoływane są różnorodne formy i narzędzia ochrony dziedzictwa kulturowego, w tym m.in.: rejestr zabytków, Lista Pomników Historii, Lista światowego dziedzictwa UNESCO, gminne i wojewódzkie ewidencje zabytków czy miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego. Wszystko po to, by odkrywać i zmieniać miasta i wsie.

Jego zdaniem trzeba chronić i dbać o to, co dla nas ważne. Jeśli chodzi o miasta, to przede wszystkim powinniśmy odkrywać piękno ukryte pod betonem, szyldami i wielkopowierzchniowymi reklamami. Kampania społeczna "Krajobraz Mojego Miasta" ma więc pomóc w zwiększeniu świadomości społecznej dotyczącej potrzeby i istoty ochrony krajobrazu miejskiego.

Newseria Lifestyle/informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: Robert Gonera
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy