"Sherlock": Odcinek specjalny odnosi globalny sukces
Sherlock i upiorna panna młoda został niekwestionowanym królem świątecznego sezonu telewizyjnego w Wielkiej Brytanii. Odcinek specjalny obejrzało 11,6 milionów widzów kanału BBC One.
Jak potwierdza telewizja BBC Worldwide film odnosi sukcesy na całym świecie, w samej Azji przyniósł on twórcom filmu wielomilionowe zyski. 90-minutowy odcinek specjalny osadzony w epoce wiktoriańskiej został wyświetlony na ponad 6000 ekranach w Chinach, Hong Kongu, Japonii, Korei i na Tajwanie.
Do dziś w tych krajach obejrzało go już ponad 5 milionów widzów. Film uplasował się na pierwszym miejscu w rankingu filmów anglojęzycznych w Hong Kongu i Korei Południowej, a od dnia premiery 4 stycznia przez 4 dni (od 4 do 7 styczni włącznie) był przebojem kasowym wśród filmów anglojęzycznych w Chinach. W Korei Południowej, w tygodniu otwarcia, "Sherlock" pokonał czterokrotnie film "Gwiezdne Wojny: Przebudzenie mocy."
W Chinach przychód ze sprzedaży biletów przekroczył 19 milionów dolarów amerykańskich, a w Korei Południowej ponad 7 milionów.
Po premierze telewizyjnej w amerykańskiej stacji PBS/Masterpiece, kanał BBC Worldwide North America (BBCWNA) zorganizował specjalny, dwudniowy pokaz filmowy w ponad 750 kinach w USA - (5 i 6 stycznia) i Kanadzie (4 i 6 stycznia).
W Stanach Zjednoczonych pokaz kinowy przyniósł najwyższy przychód na ekran, liczony średnio na bazie 10 najlepiej oglądanych filmów w całym kraju
i znalazł się na 5 pozycji pod względem całościowego dochodu. W Ameryce Północnej pokazy kinowe przyniosły 2,7 miliona dolarów przychodu brutto.
W Australii, w dwa dni (2 i 3 stycznia) odcinek specjalny zarobił w kinach ponad 750 tysięcy dolarów australijskich brutto. Pokazy kinowe towarzyszyły premierze filmu w oferującym usługi streamingowe serwisie STAN, gdzie jest on obecnie jedną z najchętniej oglądanych pozycji.
W Europie odcinek specjalny był wyświetlany w 86 kinach w Polsce, gdzie w trakcie jednodniowego pokazu 7 stycznia zobaczyło go 37 tysięcy fanów, oraz w Rosji, gdzie w dniu premiery kinowej
4 stycznia osiągnął on najwyższy przychód licząc średnią na ekran i zarobił 4,3 miliony rubli, mimo że 3 dni wcześniej zadebiutował w telewizji.
W Wielkiej Brytanii film wyświetlany był tylko w wybranych kinach, ale równocześnie z emisją na kanale BBC One. Na dużym ekranie film obejrzało 18 600 fanów w 127 kinach w całym kraju.
Sally de St Croix, Head of Drama Brands, BBC Worldwide komentuje: - Od początku zamierzaliśmy emitować "Sherlock i upiorna panna młoda" tylko w wybranych kinach, aby było to wyjątkowe wydarzenie dla fanów oraz by jak najbardziej wesprzeć emisję telewizyjną. Nigdy nie spodziewaliśmy się, że możemy pokonać hollywoodzkie giganty, więc tym bardziej cieszymy się z naszych wyników.
Producentka "Sherlocka" Sue Vertue z Hartswood Films, dodaje: - Dziękujemy wszystkim fanom na całym świecie, którzy obejrzeli nasz odcinek specjalny. Mam również przyjemność ogłosić, że trwają prace nad czwartym sezonem.
Licencja na emisję "Sherlocka" została sprzedana do ponad 225 krajów i terytoriów na całym świecie, a odcinek "Sherlock i upiorna panna młoda" będzie jeszcze pokazywany w wielu sieciach telewizyjnych. Do dnia dzisiejszego film został pokazany na ekranach kinowych ponad 20 krajów.