Stracili oglądalność, ale nadal prowadzą
"Życie nad rozlewiskiem" przyniosło TVP 1 16,9 mln zł. wpływów z reklam, mimo że trzeci sezon mazurskiej sagi ma mniejszą oglądalność, niż jego poprzednik.
Losy bohaterów "Życia nad rozlewiskiem" śledzi średnio 3,78 mln widzów. Daje to TVP 1 22,35 proc. udziału w grupie 4+ i 17,40 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Lepsze wyniki notował "Dom nad rozlewiskiem" jesienią ubiegłego roku (oglądalność na poziomie 4,46 mln widzów).
TVP 1 utrzymała jednak pozycję lidera w niedzielnym serialowo-rozrywkowym paśmie w grupie 4+. "Życie nad rozlewiskiem" miało lepszą oglądalność niż emitowane w tym samym czasie "Taniec z gwiazdami", "Tylko muzyka", "Kabaretowy Klub Dwójki" czy "Czas honoru".
Pasma reklamowe poprzedzające i zamykające emisję serialu z Joanną Brodzik przyniosły Jedynce 16,9 mln zł.
Jednak "Dom nad..." zarobił rok temu prawie 2 mln zł. więcej.
Z danych telemetrycznych wynika, że serial oglądały głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi oraz osoby z wykształceniem podstawowym i wyższym.
Telewizja Polska prowadzi obecnie negocjacje na temat realizacji czwartej części mazurskiej sagi.