Netflix: Microsoft nowym partnerem technologicznym platformy
Informacje o tym, że Netflix poszukuje technologicznego partnera pojawiły się już na początku tego roku. Teraz wiadomo już, że platforma podejmie współprace z Microsoftem. Firma ma się zająć przygotowaniem nowej opcji - platformy z reklamami.
O kłopotach popularnej platformy streamingowej mówi się już od wielu tygodni. Zgodnie z danymi zgromadzonymi przez Netfliksa liczba użytkowników, korzystających z ich pakietów po raz pierwszy od dekady spadła, a prognozy nie są korzystne. W kolejnych miesiącach ten trend ma się utrzymywać, a gigantowi grozi poważny kryzys. W związku z pogarszającą się sytuacją, Netflix postanowił więc wprowadzić w życie od dawna konstruowany plan naprawczy.
Już kilka miesięcy temu platforma ogłosiła, że szuka partnera technologicznego. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Hollywood Reporter kierownictwo Netfliksa zdecydowało się wprowadzić tańszy od dotychczasowych abonament miesięczny, który w zamian zawierać będzie reklamy. O stworzeniu takiej platformy firma rozmawiała m.in. z Google, czy Comcast. Ostatecznie zdecydowano się jednak na współpracę z Microsoftem.
Wprowadzenie reklam i jednoczesne obniżenie abonamentu to praktyka stosowana od jakiegoś czasu również przez inne platformy streamingowe. Z tej opcji skorzystało już m.in. HBO Max, a wkrótce taka oferta pojawi się na Disney+.