"Ojciec Mateusz" i "Na sygnale" najlepszymi polskimi serialami!
Telekamery „Tele Tygodnia” 2017: „Ojciec Mateusz” i „Na sygnale” najlepszymi polskimi serialami! Serial „Ojciec Mateusz” już po raz drugi zwyciężył w plebiscycie „Tele Tygodnia”, a serial fabularno-dokumentalny „Na sygnale” zdobył w tym roku Telekamerę po raz trzeci z rzędu! Złotą Telekamerę odebrali podczas 20. Gali Telekamer „Tele Tygodnia” twórcy „Rancza”.
To, że twórcy "Rancza" odbiorą w tym roku Złotą Telekamerę, wiadomo było już 12 miesięcy temu, kiedy to serial opowiadający o losach mieszkańców Wilkowyj po raz trzeci zwyciężył w plebiscycie "Tele Tygodnia".
Do tej pory Złotymi Telekamerami mogły się poszczycić seriale "Na dobre i na złe", "M jak miłość", "Kryminalni", "Barwy szczęścia" i "Czas honoru".
Za rok ta prestiżowa nagroda trafi do twórców "Na sygnale", którzy otrzymali właśnie trzecią Telekamerę. "Na sygnale" jest pierwszym polskim serialem fabularno-dokumentalnym wyróżnionym w Plebiscycie "Tele Tygodnia" aż trzy razy.
"Ojciec Mateusz" po raz drugi okrzyknięty został najlepszym polskim serialem. Pierwszą Telekamerę "Tele Tygodnia" otrzymał w 2011 roku. Telewizyjna Jedynka wyemitowała do tej pory aż 16 serii "Ojca Mateusza" składających się w sumie z 212 odcinków.
Księdza Mateusza Żmigrodzkiego (Artur Żmijewski) poznaliśmy 7 grudnia 2008 roku i od tamtej pory stał się ulubionym... detektywem milionów telewidzów. Artur Żmijewski z pewnością otrzymałby Telekamerę za swoją wspaniałą rolę, ale jako zdobywca trzech Telekamer i Złotej Telekamery (za rolę doktora Kuby Burskiego w "Na dobre i na złe") nie może już być nominowany do nagród "Tele Tygodnia" w kategorii Aktor.
Podczas 20. Gali Telekamer Grażyna Torbicka wręczyła w imieniu redakcji "Tele Tygodnia" Specjalną Telekamerę przedstawicielom stacji Canal+ za wyprodukowanie serialu "Belfer". Z kolei Złotą Telekamerę z rąk Ilony Łepkowskiej odebrali twórcy "Rancza".
Przypomnijmy, że w kategorii Serial "Ojciec Mateusz" pokonał "Drugą szansę", "O mnie się nie martw", "Przyjaciółki" i "Świat według Kiepskich". O miano najlepszego serialu fabularno-dokumentalnego z "Na sygnale" walczyły "Policjantki i policjanci", "Gliniarze", "Szkoła" i "Młodzi lekarze".