Reklama

The Bold and the Beautiful

Moda na sukces

Ocena
serialu
5,6
Przeciętny
Ocen: 588
Oceń
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

To nie koniec "Mody na sukces"?

W rekordowym okresie, 17 lat temu, serial osiągał oglądalność 5 milinów widzów. Ostatni odcinek "Mody na sukces" wyemitowany w TVP1 we wtorek śledziło zaledwie 490 tys.


Żonglowanie godzinami emisji i spadki oglądalności



"Moda na sukces" po raz pierwszy została wyemitowana w Jedynce w 1994 roku. Stacja nie pokazała serialu od początku, a od 216. odcinka. Początkowo serial nadawany był trzy razy w tygodniu. Trzy lata od premiery serial gromadził już sporą widownię - 4,76 mln osób. Wówczas emitowano go najpierw o 17.15, a później o 16.15 - przypomina portal Wirtualnemedia.pl.

Reklama

Choć w kolejnych latach oglądalność "Mody..." spadała, nadal utrzymywała się na poziomie kilku milionów. W 200 r - było to 2,6 mln odbiorców, natomiast w 2006 - 2 mln, w 2009 roku serial zanotował nieznaczny wzrost - 2,26 mln widzów.

Największy, ponad milionowy spadek oglądalności produkcji nastąpił w marcu 2012 roku, kiedy to emisję  serialu przeniesiono na godzinę 10.55. "Moda..." już nigdy nie odzyskała dawnej widowni, choć po kilku miesiącach wróciła do popołudniowego pasma.

W 2013 roku widownia telenoweli wynosiła średnio 780 tys. widzów, a w tym roku spadła poniżej 500 tys.

Przyczyną ciągłych spadków oglądalności były nie tylko częste zmiany godzin emisji serialu, ale także zmniejszanie liczby emitowanych dziennie odcinków, z 10 do 5, a potem do 4. Przerwano też emisję serialu w wakacje. I choć TVP chciała emitować dalsze odcinki, nie odpowiadały jej warunki finansowe, jakie postawił dystrybutor...

- TVP musi kierować się rachunkiem ekonomicznym i z wyjątkiem pozycji i programów mieszczących się w definicji misji nie może dopłacać do emitowania serialu, który jest przedsięwzięciem czysto komercyjnym -  tłumaczył  decyzję o zdjęciu "Mody..." z anteny  Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy Telewizji Polskiej.

Ostatni odcinek został pokazany na antenie Jedynki 9 grudnia. W sumie Telewizja Polska wyemitowała ponad 5700 epizodów.

"Moda..." nie zniknie z ekranów?

Czy "Moda na sukces" zupełnie zniknie z naszego kraju? Jest nadzieja na to, że nie:

 - Mamy kilka ofert dotyczących emisji "Mody na sukces" w Polsce i jesteśmy obecnie w trakcie oceny tego, która z nich będzie najlepsza w dłuższej perspektywie. Oferty te obejmują wszystkie środki rozpowszechniania serialu na terytorium kraju. Planujemy, że fani w Polsce serial będą mogli ponownie oglądać na początku 2015 roku - powiedziała portalowi Wirtualnemedia.pl osoba z produkcji serialu.

Ponoć serial może zostać kupiony przez konkurencyjną stację telewizyjną  lub trafić do serwisu wideo na żądanie.

W USA ma się dobrze

Serial produkowany jest od ponad 27 lat przez stację CBS. Sprzedano go do ponad 100 krajów świata!

Za oceanem "Moda na sukces" cały czas utrzymuje oglądalność rzędu kilku milionów widzów (w listopadzie było to 3,6 mln) i jest drugą po "Żarze młodości" najpopularniejszą telenowelą codzienną.

 

swiatseriali.pl

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Moda na sukces

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje