Seriale TVP straciły widzów
Trzy znane produkcje Telewizji Polskiej - "Komisarz Alex", "rodzinka.pl" i "Ojciec Mateusz" zanotowały spadek oglądalności. Czy widzom znudziły się kultowe produkcje i tej jesieni postawili na nowości?
Drugi sezon przygód "Komisarza Aleksa" oglądało o 520 tys. widzów mniej w stosunku do pierwszej serii, którą TVP 1 emitowała wiosną tego roku - donosi portal Wirtualnemedia.pl. Serial zgromadził przed telewizorami średnio 3,25 mln osób i zajął drugie miejsce, plasując się za najchętniej oglądanym w tym paśmie stacją TVN, która nadawała "Mam talent!".
Trzecią część przygód komisarza Bromskiego widzowie będą mogli obejrzeć już na wiosnę. Zdjęcia do produkcji ruszą w połowie grudnia.
Również "rodzinka.pl" zanotowała spadek oglądalności. Serial śledziło 2,24 mln widzów, czyli o 860 tys. mniej niż drugą serię, nadawaną w zeszłym roku. TVP 2 zajęła drugie miejsce pod względem oglądalności. Wyprzedziła ją stacja Polsat, która w tym czasie nadawała muzyczne show "Tylko taniec. Got to dance" oraz filmy fabularne.
Fani serialu mogą jednak liczyć na jego kontynuację. Zdjęcia do trzeciej serii "rodzinki.pl" rozpoczęły się w listopadzie, a kolejną część przygód rodziny Boskich będzie można zobaczyć na antenie Dwójki wiosną 2013 roku.
Ostatnim z seriali, który zanotował nieco mniejszą oglądalność w stosunku do poprzedniego sezonu jest "Ojciec Mateusz". Produkcję śledziło średnio 5, 05 mln widzów, czyli o 140 tys. mniej niż serię 7.
Pomimo nieznacznego spadku oglądalności TVP 1 była w tym paśmie liderem rynku, wyprzedzając TVN ("Na Wspólnej" i "W11 - Wydział Śledczy") oraz Polsat ("CSI: Kryminalne zagadki Miami", "Hotel 52").
Zdjęcia do 9. Sezonu "Ojca Mateusza" rozpoczęły się w październiku, a kolejna odsłona przygód księdza-detektywa zostanie wyemitowana na wiosnę.
Choć znane widzom seriale Telewizji Polskiej zanotowały spadki, nadal trzymają się mocno i dzielnie walczą z konkurencją. Oglądalność "rodzinki.pl" i "Komisarza Aleksa" jest jednak porównywalna z nowościami, jakie w tym roku zagościły w jesiennej ramówce ("Przyjaciółki" - 2,4 mln widzów, "Lekarze" - 3,05 mln, "Siła wyższa" - 3,08 mln).