Władze TVP likwidują Impresariat. Jakie są powody tej decyzji?
Telewizja Polska zdecydowała się na likwidację Impresariatu, który zajmował się m.in. rozwojem zawodowym gwiazd TVP oraz organizacją castingów. Przyczyną takich działań są kwestie finansowe. Informację podał serwis Wirtualnemedia.pl.
Impresariat został powołany jesienią 2015 roku decyzją Janusza Daszczyńskiego, ówczesnego prezesa TVP. Obejmował on swoim działaniem wszystkie gwiazdy nadawcy — nie tylko aktorów, ale też prezenterów, dziennikarzy i komentatorów sportowych, a nawet uczestników talent show.
W komunikacie, który biuro TVP przesłało serwisowi Wirtualnemedia.pl, decyzję o likwidacji Impresariatu tłumaczono brakiem uzasadnienia finansowego dla jego dalszego funkcjonowania. Według nieoficjalnych informacji jego dotychczasowe zadania przejdą na inne działy TVP. Podobnie będzie z jego pracownikami. Decyzja została podjęta przez władze spółki.
O Impresariacie było głośno latem 2020 roku, gdy Tamara Gonzalez Perea, która była wtedy współprowadzącą programu porannego "Pytanie na śniadanie", a także działała jako blogerka o pseudonimie Macademian Girl, rozstała się z TVP. Chociaż telewizja tłumaczyła tę decyzję słabą oglądalnością odcinków z udziałem influencerki, ta miała na ten temat inne zdanie.
"Z umowy impresaryjnej wynikało, że mam oddawać lwią część swoich zarobków — to było 20-30 procent — ze wszystkiego, z każdego swojego social medium: Facebooka, Instagrama, bloga, YouTube’a. Dla mnie jako influencerki jest to umowa niekorzystna, bo zakłada często wyłączność, ja nie mogłabym nic zrobić bez zgody stacji, o wszystko musiałabym pytać" - wyjawiła w opublikowanym na Instagramie wideo. Dodała też, że "czuła się terroryzowana".