Najlepsze telenowele 2015

Ostatnie dwa lata to coraz silniejsza ekspansja tureckich produkcji nie tylko w Europie, lecz również w Ameryce Łacińskiej. Dlatego najważniejsze wytwórnie telenowel szukają coraz to nowych sposobów, by zatrzymać widzów.



Natalia Oreiro od czasów "Zbuntowanego anioła" cieszy się w Polsce niesłabnącą popularnością. Dlatego fani czekają na emisję najnowszego serialu z jej udziałem, w którym wciela się w ciężko doświadczoną przez życie kobietę. Ariana jako nastolatka została brutalnie zgwałcona przez grupę młodych mężczyzn, których rodzice byli ważnymi osobistościami w jej miasteczku. Po latach postanawia przezwyciężyć traumę, mszcząc się na nich. Jej złość i rozgoryczenie wzrasta, gdy dowiaduje się, że Rafael, (Joaquin Furriel), jeden z jej prześladowców, jest obecnie politykiem, który stara się o fotel prezydenta. Wszystko komplikuje się, gdy Ariana zakochuje się w Agustinie (Benjamin Vicuna), pomocniku Rafaela.

Reklama

Moda na seriale, których bohaterkom daleko do aktualnie panujących standardów piękna, trwa już od ponad piętnastu lat, kiedy to sukcesem okazała się kolumbijska "Brzydula". Rosy Ocampo, która dziewięć lat temu nakręciła remake hitu z Aną Marią Orozco, tym razem postawiła na autorski scenariusz. Maite Perroni z radością przyjęła rolę tytułowej Lichity, czyli nieatrakcyjnej kobiety od ośmiu lat ciężko pracującej w agencji reklamowej, nie mając nawet nadziei na awans. Co gorsza, wciąż musi znosić szykany ze strony współpracowników, szczególnie pięknej blondynki Luciany. W końcu się buntuje. Postanawia przestać być pokorną szarą myszką i powalczyć o szacunek oraz swoją pozycję w firmie. Co ciekawe, przemiana wewnętrzna dokonuje się o wiele wcześniej, niż wizualna metamorfoza. Zabieg ten bardzo spodobał się Maite, która polubiła "wchodzenie w skórę" nieatrakcyjnej Lichity i uświadamianie widzom, że należy walczyć z mobbingiem, a sukces nie jest zarezerwowany tylko dla ludzi urodziwych. Serial spotkał się z życzliwym przyjęciem w Meksyku i z pewnością spodobałby się również widzom w Polsce za względu na Maite, której telenowele zawsze cieszą się u nas dobrą oglądalnością oraz "brzydulkowy" klimat.

To już trzecia adaptacja scenariusza Delii Fiallo "Buenos días, Isabel" po wenezuelskiej "Inés Duarte, la secretaría" z 1991 roku i meksykańskiej "Secreto de amor" z 2008 roku. W tegorocznej wersji główną męską rolę Leonarda powierzono byłemu mężowi Gabrieli Spanic, Miguelowi de Leonowi. Natomiast Alejandra Sandoval gra Irenę, skromną i niepewną siebie sekretarkę, która dla swojego szefa jest gotowa na każde poświęcenie. Sęk w tym, że Leonardo, wdowiec wychowujący piątkę dzieci, w ogóle jej nie zauważa.

Wytwórnia z Ajusco, rywalizująca od lat z Televisą, podjęła się nakręcenia swojej wersji hiszpańskiego serialu "Gran reserva". Telenowela opowiada historię zakazanej miłości między Gilbertem (Eric Hayser), a Florencią (Iliana Fox), którzy pochodzą z dwóch zwaśnionych rodzin, zaangażowanych w hodowlę winorośli i produkcję win. Wszystko rozgrywa się w malowniczych pejzażach stanu Guanajuato. Mimo że ostatnimi laty seriale Azteki przegrywały w Meksyku rywalizację z brazylijskimi hitami, "Caminos..." udało się osiągnąć sukces w kraju i za granicą.

Pięć lat temu w Kolumbii powstał remake "Chirurgów", który okazał się prawdziwym hitem. W tym roku sięgnięto więc po inny medyczny przebój - "Ostry dyżur". Do nowej wersji kultowego amerykańskiego serialu zaangażowano same gwiazdy - Paola Rey zagrała tam Carolinę Hernandez, odpowiedniczkę Carol Hathaway, a Rafael Novoa wcielił się w Diega Romera, czyli latynoskiego Douga Rossa. Profesjonalnie zrealizowana telenowela podbiła serca widzów (finał osiągnął 33 procent oglądalności). Już szykowany jest drugi sezon.

Kolejny serial o bliźniętach, tym razem płci męskiej, w komediowym ujęciu. Eugenio Siller wciela się w Perica i Leonarda. Pierwszy z nich produkuje i sprzedaje zestawy do piniaty (meksykańska zabawa polegająca na rozbijaniu kolorowego pojemnika, w którym znajdują się cukierki), a w wolnej chwili śpiewa w stroju mariachi i łamie serca dziewczętom. Drugi zarządza rodzinną firmą i właśnie ma ożenić się z Fernandą. Wskutek zbiegu okoliczności obaj mężczyźni zamieniają się miejscami. Po początkowym szoku okazuje się, że nowe życie zaczyna się im podobać.

Romero Romulus (Alexandre Nero) to były polityk, który poświęca się pomocy potrzebującym. Nieraz jednak zdarza mu się przekraczać granice prawa i moralności, żeby osiągnąć zamierzony cel. Jego życie komplikuje się jeszcze bardziej, gdy poznaje zmysłową i niebezpieczną Atenę (Giovanna Antonelli). Serial twórcy "W niewoli przeszłości" jest obecnie najchętniej oglądaną produkcją w kraju, a Atena stała się bohaterką setek internetowych memów.

Podsumujmy:

Amerykańskie Telemundo postawiło na oryginalne scenariusze ("Celia", "Bajo el mismo cielo", "Dueños del paraiso") i kontynuacje kryminalnych hitów, czyli "Señora Acero" i "El señor de los cielos". Jedynym remakiem było komediowe "¿Quién es quién?". Televisa tradycyjnie kręciła nowe wersje dawnych hitów - na 9 premier w 2015 r. tylko "Antes muerta que Lichita" nie jest "odgrzewanym kotletem". Żeby widzowie nie mieli wrażenia deja vu, producenci zaczęli sięgać po scenariusze z lat 70-tych i 80-tych, czego efektem jest klasyczna historia Kopciuszka, czyli "Simplemente María" czy mocne "Pasión y poder" z Fernandem Colungą. W cenie są również remaki seriali z Hiszpanii - Azteca nakręciła "Caminos de Guanajuato", a w Televisie w styczniu 2016 roku zadebiutuje "El hotel de gran secretos", nowa wersja emitowanego na AXN White "Gran hotel". Może jeden z tych hitów trafi już niedługo na nasze ekrany?


Świat Seriali
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy